خواص عجیب روغن بنفشه

فواید روغن بنفشه

روغن بنفشه به افرادی که با مشکلات پوستی ملتهب سر و کار دارند کمک می کند.

این روغن دارای خواص ضد التهابی هست و می تواند آکنه یا اگزما را تسکین دهد و به ساییدگی های پوست کمک می کند.

خواص ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی دارد و به پاکسازی و از بین بردن باکتری های ماندگار در زخم ها کمک می کند.

در درمان واریس نیز می توان از این روغن استفاده مفید کرد.

جریان لنفاوی را تشویق می کند و به بهبود گردش خون و حرکت آن کمک می کند یعنی وقتی غدد ما متورم یا سفت می شود و موجب مشکلاتی مانند سینوزیت و درد گوش و حساسیت سینه می شود در رفع آن به ما کمک می کند. برای کسانی که با بی خوابی و مشکلات خواب سر و کار دارند روغن بنفشه توصیه می شود.در تسکین درد و سردرد و دردهای عضلانی و مفاصل مانند آرتریت، نقرس و روماتیسم کمک کننده هست. از این روغن می توان در نیش حشرات یا نیش زنبور استفاده کرد بدین صورت که 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید را به همراه چند قطره از این روغن با پنبه روی محل گزیده شده قرار دهید تا درد آن از بین برود. در تسکین استرس کمک کننده هست.  با ماساژ روغن بنفشه در ناحیه سینه و ریه می توان به عنوان یک ضد احتقان و خلط آور استفاده کرد. از روغن بنفشه برای سلامت کلی پوست، درد عضلات و مفاصل، سلامت سینه، واریس و حتی به عنوان ماساژ پوست سر برای تقویت پوست سر و موی سالم استفاده کنید

فواید کلی روغن بنفشه برای سلامتی:

1.    برای داشتن پوستی بهتر برای شما. 2.    خواص پاکسازی و ضد میکروبی و ضد عفونی کننده دارد.3.     در تسکین دردهای مفاصلی و عضلانی کمک شایانی می کند. 4.    یک درمان عالی و طبیعی برای درمان دردهای مفاصلی و روماتیسم و آرتریت و نقرس است. 5.    این روغن در درمان درد ناشی از سردرد و میگرن و سرگیجه استفاده می شود.6.    در درمان و کاهش استرس و خستگی و سرگیجه و اضطراب کمک کننده هست.7.    در درمان تنفسی کمک کننده هست. 8. این روغن دارای خواص ضد احتقان و خلط آور است یعنی به از بین بردن مخاط و خلط اضافی که در تنفس و بینی شما بوجود می آید، کمک می کند.9. در درمان آنفولانزا – سرفه – برونشیت و سینوس ها و مشکلات تنفسی کمک کننده هست. 10. به درمان بی خوابی کمک می کند.     11. روغن بنفشه می تواند به درمان هر گونه اختلال و مشکل جنسی کمک کند.

 طریق مصرف روغن بنفشه:برای تسکین تنفس و مشکلات تنفسیمی توانید چند قطره از روغن را به دستگاه بخور یا پخش کننده خود اضافه کنید و در اتاق و فضای منزل از آن استفاده کنید. برای تسکین درد ناشی از درد مفاصل و عضلات کافیست چند قطره از این روغن را به آب گرم وحمام خود اضافه کنید و تا اثر تسکین آن در  درد مفاصل خود را مشاهده کنید. از این روغن می توانید برای نواحی آسیب دیده پوست خود نیز استفاده کنید و با یک روغن حامل مثل بادام و یا نارگیل یا جوجوبا مخلوط و به محل آسیب دیده بمالید. برای تقویت میل جنسی، می توانید 2 قطره روغن بنفشه، 2 قطره روغن یاسمن و 1 قطره روغن نرولی را داخل دیفیوزر خود اضافه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *